Klantenservice | Blue Current Energy app & facturatie

Alles over je klantportaal, betalingen, incasso, voorschotten en afrekeningen.

Mijn portaal (klantomgeving)

Download de app via de App Store of Google Play Store. Open vervolgens de app en kies voor ‘Account aanmaken’ of ‘Registreren’. Vul je gegevens in en volg de stappen om je account te activeren. Zodra je registratie is afgerond, kun je inloggen met je e-mailadres en wachtwoord. Indien je geen bevestigingsmail ontvangt of het registreren niet lukt, neem dan contact op met onze supportafdeling.

Ga naar de inlogpagina van het portal en klik op ‘Wachtwoord vergeten’. Vul je e-mailadres in en je ontvangt direct een e-mail met een link om je wachtwoord opnieuw in te stellen. Klik op die link, kies een nieuw wachtwoord en je kunt weer inloggen.

In de app heb je alles rondom je energie op één plek. Je kunt je verbruik, kosten en terug levering bekijken, facturen inzien en je contractgegevens terugvinden. Heb je een conventionele meter? Dan kun je daar ook eenvoudig je meterstanden doorgeven.

Daarnaast kun je wijzigingen doorgeven, zoals het aanpassen van je voorschotbedrag of wachtwoord, en de analyse van je voorschot bekijken. Zo houd je altijd inzicht én controle over je energie.

Op het dashboard in je portaal zie je in één oogopslag je energieverbruik en teruglevering. De grafiek laat zien hoeveel stroom je gebruikt en hoeveel je opwekt. Zo krijg je direct inzicht in je energiegedrag en kun je beter inspelen op momenten waarop verbruiken of terug leveren het meest voordelig is.

De gegevens komen rechtstreeks van je slimme meter, zodat je altijd een actueel en betrouwbaar overzicht hebt.

Ga in de app naar ‘Contract’. Daar zie je wanneer je contract is gestart, of je stroom en/of gas afneemt, en wat de actuele tarieven zijn. Ook kun je hier je contractvoorwaarden bekijken. Alles staat duidelijk op één pagina.

Log in op de app en ga naar ‘Mijn gegevens’. Daar kun je zelf je e-mailadres aanpassen; de wijziging wordt direct veilig opgeslagen en je ontvangt een bevestiging per e-mail.

Wil je je IBAN wijzigen? Stuur ons dan een bericht, want bij een nieuw rekeningnummer moet er een nieuw incassomandaat worden ondertekend. Zonder dit mandaat kunnen we geen automatische incasso uitvoeren. Zodra het nieuwe mandaat is verwerkt, incasseren we weer automatisch vanaf je nieuwe rekening.

Je kunt je voorschotbedrag eenvoudig aanpassen via de app. Op het dashboard vind je aan de rechterkant een snelkoppeling om dit direct te wijzigen.

Lukt dat niet of wil je het op een andere manier doen? Ga dan naar het tabblad ‘Mijn facturen’, ‘Mijn contracten’ of ‘Wijziging doorgeven’. Daar kun je je voorschotbedrag ook aanpassen.

Ga in de app naar het tabblad ‘Wijziging doorgeven’. Daar kun je eenvoudig je adreswijziging of verhuizing doorgeven. Wij zorgen er vervolgens voor dat je gegevens worden aangepast en je energiecontract meeverhuist naar je nieuwe adres.

Betaling, facturatie & afrekening